2009. május 18., hétfő

Kloster Andechs

Egy kisebb technikai szünet után újra itt! :) (Hiányoztam, ugye?!)

Mivel tegnap gyönyörű idő volt (végre), gondoltam kinézek mi a helyzet a nagyvároson kívül. Úti célom: Ammersee, valamint Kloster Andechs, amely különösen arról nevezetes, hogy a kolostori mivolta ellenére saját sörfőzdével rendelkezik már 1455 óta. No nekem sem kellett több :P, útra keltem.
A tó ill. a település megközelítése nem igazán jelentett nagy kihívást, mivel az 5-ös S-Bahn egyenesen Herrschingig visz, amely közvetlenül a tó partján fekszik. A kolostor egy nem túl nagy dombocskám helyezkedik el, ahova egy kellemes kis túraút vezet. Mint később kiderül rossz irányba mentem, de nem is baj, arra sokkal szebb volt a táj! Mondjuk azért azt halkan megsúgom, hogy mivel nem vagyok egy talpig izom alkat és ráadásul az Alföld közepén élek, azért egy-egy kaptatós részen rendesen kapkodtam a levegő után. :) És persze meg is jutalmaztam magam! Hogy mivel? na majd megsúgom azt is... ;)

Az erdőből kiérve ez a tisztás következett. Amolyan tipikus bajor táj volt. Már csak a legelésző tehenek hiányoztak!

Maga a kolostor, ami szerintem annyira nem "kolostoros":

Ennél jobb képet sajna nem sikerült összehoznom, mivel nagyon meleg volt és minden porcikám a tópartra kívánkozott. De még legalább 1-szer biztos még elnézek arra.
Belülről a rokokó-fanatikusoknak:
Igazán kis "takaros" hely. (Ha használhatom ezt a szót ebben az esetben.)

Na de a hangsúly Bayernben persze nem a kolostoron van. :P :P :P Naná, hogy a sörkert a siker kulcsa itt! És igen ittan andechs-es Radlert és igen naaaaagyon-nagyon jól esett. (Aki eddig úgy tudta utálom a sört, azt sajnos ki kell hogy ábrándítsam... Nem az én hibám! Hisz Bajorországban élek! :) ) Úgy is mondhatnám, ahogy a nagyok szokták: "Jó főzetet kaptam el!" :) Viszont szégyen, nem szégyen, de az andechses korsó egyszerűen nem akart tőlem elszakadni... A történet folytatását pedig mindenkire rábízom. :) (Nem az én hibám! Magyar vagyok! :) ) Amit viszont sajnálok, hogy magáról a sörkertről nem csináltam képet. No de majd legközelebb!

Itt mérték a nedüt és itt adták ki a jobbnál-jobb bajoros ételeket. Nyammm.

Na és persze a táj sem volt utolsó! Naná, hogy az Alpokra nyílt "majestätisch" kilátás!


Majd irány a tó, Ammersee. Elég hideg volt a víz, nem nagyon fürödtem. Meg sikeresen elaludtam a tűző napon, így kisebb agyfelforrásra ébredtem. No, de inkább jöjjenek a képek!


Majd hazafelé megláttam egy gyönyörű virágzó repce területet, és nem volt mese el kellett egy-két képet kattintanom! Így fogtam magam és leszálltam a következő állomáson az S-Bahnról és irány a semmi. Vagyis a bajor lankák! Na, most képzeljétek el a zöld legszebb árnyalatait, enyhe dombokat, festőien kék eget fehér bárányfelhőkkel és adjatok hozzá egy jó adag napsütésszerűen elénk sárga mezőket... nem tudom ennél jobban leírni. Mindennél szebb volt az a kép... Sajna a képeim nem adják át azt, amiben valóban részem volt.


Hát, valahogy így telt a vasárnapom. Csütörtök munkaszüneti nap, így tervezem, hogy elnézek a Stanberger See-hez is. Majd írok arról is!
Szép hetet nektek! A vizsgázó ill. államvizsgázó barátosaimnak pedig nagyon-nagy kalappal! :)

Ui.: Nagyon köszönöm mindenkinek, hogy gyarapítjátok a "rendszeresen olvasóim" sorát. Jól esik, hogy valaki olvassa is a blogom és nem csak magamnak parádézok itt. :)

1 megjegyzés:

  1. Szerintem jól le írtad ezt a csodás napot. Én Itt lakok Herrschingben és én is voltam már ott. Ha te is itt laksz találkozhatnánk mert kevés magyarral találkozom itt. Én még nem vagyok 24 éves sőt hozzád képest túl fiatal, mert én 14 vagyok. Ciao

    VálaszTörlés