2009. május 21., csütörtök

Holzkirchen

Tegnap kezdődött a tavaszi fesztivál Holzkirchenben és gondoltam ez egy remek alkalom arra, hogy egy kicsit bemutassam a várost, ahol dolgozom.
Szóval maga Holzkirchen: egy igazi német kisváros. Rendezett, takaros utcák, kertek, tipikus német házak. Nekem nagyon tetszik, hogy az építkezéseknél rengeteg fát használnak, így sokkal közelebb érzi magát az ember a természethez. A természet meg mondjuk alapból közel van, mivel a városból tisztán látszanak az Alpok és gyönyörű zöld legelők - persze szigorúan tehenekkel - veszik körbe a települést. Na meg persze trágyázás idején az egész várost ellepi az a tipikus szag. Nem mondanám büdösnek, inkább csak tipikus bajor vidéki levegőnek. :D (Szépen fogalmaztam?) Meg amúgy sem idegen nekem a határvidék. :) Ja és persze gond nélkül közlekednek traktorral a városban, sőt még Münchenben is láttam már egy-kétszer. (Megj.: Pestről táblákkal vannak kitiltva...) Szó, ami szó, nagy kedves kis városka.

ESPRIT bolt.(fent)


Egy pékség a sok közül.
Itt bajor népviseletet, az un. Trachtl-t (ha jól írom) árulják. Tudjátok, a lányoknál az a mellfeltolós, a férfiaknál meg az a bőr, térdig érő nadrág. (Lederhose) Nekem nagyon tetszik mind a kettő. Ha itt élnék, akkor tuti vennék egyet! De otthon félek bolondnak néznének a főtéren. :)


Főtér és a városháza előtti szökőkút.

A réges régi posta.

A tavaszi fesztivál (Frühlingsfest):
ez a néhány napos rendezvény a tavasz legnagyobb összejövetele a környéken. Nem is ez a lényeg, hanem a megnyitója! :) Jaj, nekem annyira tetszett... A pályaudvartól indul egy felvezető menet, vagy minek is mondjam. Inkább mutatom!!! :)





Rengetegen öltötték fel a már fentebb említett bajor népviseletüket. Szerintem ez mostanában nagyon divatban jött; helyi ünnepekkor, hagyományos rendezvényekkor. Szinte több emberen volt Trachtl, mint akin nem. Sőt, amikor a BOB (vonat) befutott, szinte mindenki olyan ruhában szállt ki. :) Na és persze sör minden mennyiségben... itt egyáltalán nem nézik ki az embert - legyen akár férfi, vagy nő - ha az utcán sétálgatva, parkban ücsörögve sört iszik. Egy ilyen hagyományos összejövetelről meg nem is beszélve!
Még néhány kép:
Amúgy meg maga a fesztivál része, annyira nem nagy látványosság (nekem). Ugyanaz a tipikus búcsú jellegű, mint ami Münchenben szokott lenni. (Körhinták, pörgő beülős, célba lövés, dodzsem...)
De nekem ez a hagyományos része nagyon tetszett! Ja és még egy érdekesség: ma Apák Napja alkalmából boxmeccs volt Holzkirchenben. A pláne benne az, hogy a helyi sportklub nem mással, mint Tatabányával mérkőzött meg. :) Remélem mi győztünk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése