2009. június 26., péntek

Tollwood

Délután valami csodával határos módon nem esett az eső. Sőt még csak nem is szemerkélt... hát fogtam magam és elmentem az un. Tollwood fesztiválra, az Olympiaparkba. Már több mint egy hete tart és eddig esélytelen volt akár már az utcára kimenni a szakadatlan esőzés miatt. Na de most!
Őszinte leszek, nagy kétségekkel indultam el. Igazából csak azért keltem útra, hogy ne kelljen a szobámban ülni, ki akartam egy kicsit mozdulni, tekerni egyet a bicajjal. Azt gondoltam hogy ez a fesztivál is csak egy a sok közül és olyan lesz mint, amilyen a Frühlingsfest volt a Theresienwiese-n, vattacukrokkal, célbadobóval, forgó vackokkal. De nagyon kellemesen csalódtam és München újabb csodás arcát ismerhedtem meg :)
Eleve már a környezet pompás, hisz mégis az Olympiaparkban van. Nem is tudom hirtelen mihez hasonlítani a fesztivált... talán a szegedi Hidivásárhoz. Amolyan tipikus kirakodóvásár azon vállfaja, amikor nem vackokat árulnak. Remekül, izlésesen, egyedien berendezett kis árusítóhelyeken árulnak ruhákat, ékszereket, nemezelt holmikat, öveket, ételeket... mindent. És valóban minden minőségi, egyedi és izléses volt. Legalábbis számomra, hisz teljesen másra számítottam. Esténként pedig az alább látható Music Arena-ban különböző koncertek zajlanak nemzetközi sztárokkal. (Holnap pl. Amy McDonald koncert lesz (+Milow vendégként) Mivel sátorban van a koncert elég jól kihallatszik, gondoltam elmegyek "mellé" és meghallgatom ingyé a koncertet. Így mulat a magyar! :D)


Na ez a kép nem mesél sokat a helyről...
De ha már fentebb a magyarokat emlegettem, akkor mutatok valamit Nektek! :) Az étkezősoron ezzel találtam szemben magam:

Igen, jól látjátok! Egy magyar lángosos :) Hát nem tök jó?! Egyébként mindössze rongyos 4,50 Euróért hozzád is vágnak egy sajtos-tejfölös lángost... 1300 Ft-ból otthon olyan lángost kapsz, ami előtte elénekli neked a Himnuszt. Meg egy másik érdekesség: lehet édes lángost is venni. Láttam amikor egy csaj nutellás lángossal távozott. háááát érdekes. Valahogy eddig még nem jutott eszembe nutellával enni a lángost. Meg a látványa után sem fog... Leszámítva az árat, ami ugyan itt egyáltalán nem sok, ennyi alatt semmi ehetőt nem kapsz, csak hát én ettem már Tősben olyan lángost 1 eurónál kevesebbért, hogy csak na. Mondjuk Tős nem = München. :) Szóval leszámítva az árat nagyon hangulatosan volt berendezve az egész pavilon ill. környzete is és a lángosok is nagyon szépen voltak tálalva. (Szebben, mint Tősben :) ) Bár az egyik gyúrólány cigánylánynak volt öltözve... Ennyit arról, hogy milyennek látnak minket a nyugatiak. :) Mindenesetre hosszú sor állt a lángosos előtt, míg a szemben lévő olasz pizzásnál csak éppen voltak.

Amúgy az egész fesztivált a környezetvédelem, újrahasznosítás és a bio jegyében zajlik. Németek amúgy is nagyon rá vannak pörögve a bio cuccokra (pl. külön bioélelmiszer-boltok vannak)
Egy újrahasznosított virág közlekedési táblákból:


A fesztivál közepén pedig van egy táncbár, ahol minden este ingyen lehet különböző táncstílusokat tanulni, majd az estét végigtáncolni:
marha jól néznek ki élőben az esernyők!


Ja és van Andechser sátor is :P :P
Tollwood egyébként egész sokáig lesz, egészen július 12-ig. Könnyen előfordulhat, hogy még hallotok róla ódákat! :)

1 megjegyzés:

  1. Update: voltam a koncert "mellett"... pontosabb szólva ott voltam, leültem egy tuti helyre közvetlen a sátor mellé, nyúltam a Radlerért, megpendültek a húrok ééééés hát nem elkezdett szakadni az a k. eső? Esernyő meg naná, hogy pont akkor nem volt nálam. Így kénytelen voltam vesztesen elhagyni a terepet... :( Így mulat a magyar.
    No sebaj, ennél rosszabb ne legyen! :) Majd legközelebb.

    VálaszTörlés