2009. április 21., kedd

Olympia Park

Vasárnapom egy kiadós dögléssel telt. Fogtam a kis motyómat és -mint egy igazi német- felpattantam a bicajomra és meg sem álltam az Olimpia Parkig. Vittem magammal egy pokrócot, enni-inni, olvasni és varrnivalót. Hogy igazán átérezzem a bajor "fílinget" Radlert vittem ki az ebédhez. (Itt lehet kapni Becks Radlert is :P ) És mint aki jól végezte dolgát a héten, letelepedtem a tópartra. Jó volt, szeretem az ilyen piknikes vasárnapokat.

Képek az Olimpia Parkról:

Ez volt a kilátásom a pokrócról.(fenti kép) Csak a pimasz ludak hiányoznak a képből.


Ezt a képet (fenti) talán már mutattam. Érdekessége, hogy a tó mögött átható un. "hegyet" a II. világháború müncheni romjaiból horták össze.
Tetején kilátó volt, így nem volt mit tennem, felmentem. Jól tettem :) Először is az egész park beláthatóvá vált, ami akkora, hogy csak panorámával lehetne fényképezni. Azt meg én ugyebár nem tudok. A képek fentről:

Ezen a képen a kilátó és főleg az olimpiai uszoda látható. Ugye milyen érdekes építészeti megoldás ez a sátras tető? Akkoriban, az 1972-es olimpia környékén ez egy óriási építészeti bravúrnak számított és szerintem a mai napig igen különleges látványt nyújt.

Ez az óriási sportcsarnok pedig az előző képtől számítva balra látható. A sátras tető alatti zöld székek teljesen beleolvadnak a környezetbe. Persze az egész épület közepén egy hatalmas tér van. Az egész számomra egy olyan egységes képet nyújt a zöld székekkel, az ívekkel és a mindezt körbevevő dombokkal, lankákkal, hogy nem is érezhető a vas és üveg anyagának idegensége. Éppen ellenkezőleg! Gyönyörű hely egy kellemes vasárnap eltöltéséhez.

A domb másik oldaláról másrészt tisztán ki lehetett venni a hófedte Alpokat!!! Hát nem "majestätisch"? Ahogy a németek mondják. (felséges, lenyűgöző)



Hát így telt a vasárnapom. :) Tervezem, hogy elmegyek az Alpokba, de ott még nagyon tél az úr. De május végén ez lesz az első dolgom! Egy un. BOB vonat egészen az hegyek lábáig elvisz, onnan pedig remélhetőleg busz vagy felvonó felvonszol engem is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése