2009. április 15., szerda

Dolgos hétköznapok - avagy (állítólag) ilyen a felnőttek élete :)

Túl volnék a 2. munkanapomon is. Hát mit is mondjak... kivagyok rendesen, hiszen halmozottan nehézkés a kezdetem: nem elég felfognom, hogy kelet-európai vidéki leányságom ellenére (akinek a városában csak busz közlekedik) egy nyugati nagyváros tömegközlekedését és magát a nagyvárosi jelleget kell megszoknom, mindez tetézve azzal a közismert ténnyel, hogy itt németül kell beszélnem. Ehhez csatlakozik, hogy előtte nem igazán dolgoztam 8 órában, pláne nem németül. Mivel eleve arra is kell koncentrálnom, hogy megértsem a közel sem szótagolt gyorsaságú utasításokat, majd az elvégezni egy német billentyűzeten, német Windows-zal, hát nem mondom, hogy nem fáradok el a nap végére. Ja és kb 1 órára van a munkahelyem a kolesztól, egyedül vagyok és nekem kell vásárolni, főzni, mosni... Azt hiszem ezt nevezik mélyvíznek! :) :) :)

Mielőtt elkezdenétek sajnálni és toborozni a mentőcsapatot, azért elárulom, hogy közel sincs nekem olyan rossz dolgom itt! Csak hát minden kezdet nehéz ;)

A munkám Holzkirchenben található, az egyik ottani nyelviskola irodai gyakornoka vagyok. Holzkirchen Münchentől délre, kb 35 km-re lelhető fel a térképen. (A vonatról mindennap látom a havas Alpokat :) ) A cég kiscsoportos ill. egyéni órákat ad, nem is kevés pénzért. (pl. 20X45 óra 650 Euró) A másik fontos profiljuk gyerekek nyelvi táboroztatása. Egy un. GLS nemzetközi hálózaton keresztül a világ minden részéről érkeznek 12 és 17 év közötti gyerekek. (Pl.: jön egy mexicói gyerkőc) Ezen a nyáron 4 tábort bonyolítanak le, melyek kitöltik az egész nyarat. Josefstalban, Burg Schwaneckben, Spitzingsee mellett táborban, ill Holzkirchenben családoknál tanítanak a gyerekek főleg a német nyelvet és a németeknek angolt. Mesélték, hogy magyar nem szokott jönni. Hát ezért: 3 hét 1990 Euró... mondjuk ebben benne van minden. (Nekem majdnem ennyi az 5 havi ösztöndíjam :) )

Na itt jövök én, és a többi gyakornok a képbe. Jelenleg a jelentkezők, ott dolgozók adatait dolgozzuk fel különböző számítógépes programokon keresztül. Amikor pedig beindul a nagyüzem (június elején), akkor el kell menni a gyerekért a repülőtérre, vezetni az adminisztrációt, segíteni előkészíteni a tábort (amik nem mellesleg mesés helyen vannak) valamint én leszek felelős a pénzügyekért: könyvelnem kell a bevételeket, kiadásokat. (Aki most meghökkent, annak mondom: nem kell belemennem a szlaszámok rengetegébe! :) ) Igazából meglepődtem, hogy mennyire megbíznak bennem és fontos dolgokat bíznak rám, annak ellenére hogy nem beszélem anyanyelvi szinten a németet és még sosem láttak előtte. Ezen felül nagyon hasznos, hogy az alapvető irodai eljárásokat, gépeket használatát elsajátíthatom. (Megj.: nem kell se kávét főznöm, se takarítanom) nem utolsó sorban mindezt németül.
A légkör nagyon kellemes, fiatalos a csapat. Aki alapvetően az én "főnököm", ő annyi idős szerintem kb mint én. Egy sráccal vagyok együtt -aki szintén most kezdett- és még mielőtt megkérdezné valamelyik kedves barátosném: nem, egyáltalán nem jóképű, és nem is az esetem (hiába, nem tudok elszakadni a magas, hosszú-göndör-barna hajú ideálomtól ;) ) De kedves és segítőkész, ami nekem nagyon jól jön néha.
Hirtelen ennyi jutott eszembe. Ha kiváncsiak vagytok a cégre, vagy szeretnétek képeket, katt ide:

Hű, most nézem milyen hosszú is lett ez a bejegyzés :) Legközelebb csak a hétvégén jövök!



1 megjegyzés:

  1. KITARTÁS;) jó,ha van mit csinálni a mhelyen is;)
    belejössz hamar:) szurkolunk

    VálaszTörlés