2009. július 26., vasárnap

Alpok - Wendelstein

Hát igen, újra itt, újra egyesszám első személyben... No de lássuk mivel is teltek az elmúlt heteim! Hisz nem voltam tétlen....
Voltunk a BMW gyárlátogatáson (a látottak után mély tisztelettel nézek minden robotra, még a kenyérpirítóra is!), láttunk melegfelvonulást (szép volt :S )*, jehovás nagytalálkozót (no comment), voltunk minden fontosabb helyen Münchenben, Leopold utcai OpenStreet fesztiválon, 2 képtárban (Pinakothekban-vasárnap csak 1 euró és a neu nagyon jó, láttunk a Napraforgók képet is) ,azonkívül Andechsben (még mindig jót csapolnak :P ), eláztunk a Seefesten, a HB fesztiválon (ahonnan komolyabb mennyiségű korsóval távoztunk)... ésatöbbi, ésatöbbi... ja és persze a hegyekben :)
Végre az idő úgy, ahogy de jobb lett, így bátorkodtunk elmenni az Alpokba :) Ha valaki már látta az Alpokat, akár télen hófehérben, akár nyáron zöldben úszva, akkor az tudja, hogy miért vagyok annyira odáig minden egyes alkalommal, amikor meglátom. Imádom a bajor tájat, az Alpokkal meg egyszerűen nem tudok betelni...
Utunk célja Wendelstein volt. Könnyen megközelíthető az un. BOB vonattal, és még felvonó is felvisz a csúcsra, ami igen hasznos egy igazi alföldi leánynak :) Pláne, hogy a csúcs több, mint 1800 méter... Szóval úgy döntöttünk, hogy felfelé felvonózunk, lefelé meg túrázunk egy jót. (Max a gravitáció lehoz jeligére) Rongyos 23 euróért fel is vittek a hegycsúcsra 7 perc alatt. Na de a látvány... Hmmmm... Megért minden egyes centet!
Sajnos nem volt teljesen tiszta az ég, így a kilátás sem volt tökéletes. De így sem volt semmi ;) A hegycsúcson van egy időjárás-állomás (vagymi), valamint naná hogy sörkert és kiépített kilátó. Valamint a hegy körül egy un. Panoramaweg, amit gyors be is jártunk. Na, de mit beszélek ennyit, jöjjenek a képek!

Még lentről, a libegőhöz tartva
A libegőn:
Fent :)
Egy legendás hegymászó:
Hegycsúcson lévő kápolna:
A libegőn kivűl ilyen pályán haladó kivonattal is fel lehet jutni:

Lefelémenet ilyen helyen piknikeztünk, döglöttünk egy kicsit. Mit mondjak, nem volt rossz a kilátás. Azt is mondhatnám, hogy majestätisch volt :) Mint a képeslapokon...
És találkoztunk néhány "milka"tehénnel is
Hogy hogy a fenében kerülnek oda fel, az nem tudom...
Az egyik meg majdnem "megevett" :)
Később pedig ilyen helyre keveredtünk a "levágjuk a sarkot" akció során
Utunk célpontja Bayrischzell volt: egy "hűdebajoros" házikó

Hazafelé tartva kiszálltunk még Schliersee-ben és a naplementében, egy tóparti padon órákig ücsörögtünk egy üveg sör és Radler kíséretében... :)